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시상 및 본선 구애위원 Award & Final Jurie

 

최우수 한국구애 부문 상금  3,000,000원

Best Korean Propose  KRW 3,000,000

최우수 글로컬구애 부문 상금 2,000,000원

Best Glocal Propose   KRW 2,000,000

최우수 글로컬구애X 부문 상상  3,000,000원

Best Glocal Propose X  KRW 3,000,000

한국 대안영화 부문 상금 1,000,000원

Korea Alternative Cinema  KRW 1,000,000

관객구애 부문 상금 500,000원

Audience Propose Award : KRW 500,000

관객구애X 부문 상금 500,000원

Audience ProposeX Award : KRW 500,000

 

: 심혜정 SHIM Hyejung
: 미술작가와 영화감독으로 활동 중이다. 퍼포먼스와 영상을 위주로 작업하고 있다.
영상 작업은 실험영화, 극영화, 다큐멘터리 등 다양한 장르의 작업을 하고 있다.
영상 작업으로는 <동백꽃이 피면>, <물구나무서는 여자>, <춤추는 사냥꾼과 토끼>, <김치>, <아라비아인과 낙타>외 다수가 있고, 전주국제영화제, 서울독립영화제, 서울국제여성영화제, 서울국제뉴미디어 페스티벌 등 많은 영화제에서 소개 되었다. 미술 전시로는 다수의 단체전을 비롯해서, 개인전으로 「동백꽃이 피면 Camellias in bloom」(2016년, 미디어극장 아이공, 서울),「비하인드 더 윈도우 Behind the window 」( 2014년. 컴퍼니 컬쳐 앤 퍼포먼스, 파리, 프랑스),「아라비아인과 번역사무소」(2013년. 커뮤니티 스페이스 리트머스, 안산),「알바트로스와 아이스박스와 DVD」(2011년. 서교예술실험센터, 서울)가 있다.

SHIM Hyejung was born in Seoul. She works as a filmmaker and an artist. She has been working on performance and visual art projects. 

: 김현주 KIM Hyunju (ex-media)
: 미디어 아티스트이자 연구자인 김현주(ex-media)는 다양한 디지털 영상과 실험적인 인터랙티브 미디어를 연구 창작해왔다. 그는 디지털 테크놀로지가 이루어낸 미학적, 사회 문화적 변화에 관심을 가지면서, 디지털 테크놀로지의 비물질성과 인간이 테크놀로지와 상호 작용함으로써 변화된 일상, 이에서 작가가 느낀 편치 않음과 불안, 더 나아가 포스트 휴먼적인 현상들을 개인적이고 관조적인 톤으로, 때로는 융합적이고 혼성적 매체로 풀어내고자 노력해 왔었다. 포스텍 산업공학과에 이어 미국 뉴욕주 시라쿠스대학의 트랜스미디어과에서 컴퓨터 아트를 전공했고, 2005년부터 매사추세츠주립대학(로웰)의 조교수로 재직하다가 2010년부터 서울미디어대학원대학교에서 뉴미디어를 가르치고 있다.

KIM Hyunju (ex-media) is a media artist and researcher working in various digital experimental films and interactive media. Her computer interactive installations and performance projects deal with posthuman conditions in the techno-cultural society, exploring the notion of identities in such an environment with ubiquitous digital technologies. After studying industrial engineering at POSTECH, Kim earned her MFA at the Computer Art at the Transmedia Department of Syracuse University and is currently teaching digital moving images production and interactive media at the Seoul Media Institute of Technology, also previously worked in the University of Massachusetts Lowell(USA).

: 김석범 KIM Sukbum
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수원대학교 문화예술학부 영화영상전공 교수이다. University of North Texas에서 Radio, TV & Film 전공 대학원을 졸업했다. 2002월드컵 공식기록영화 자문위원, 여수 세계엑스포 영상제작 자문위원, 영상물 등급위원회 위원, EBS 국제 다큐멘터리 페스티벌 자문위원, 대한민국 대학영화제 집행위원장, EBS ‘시네마천국’ 진행자, 한국문화예술교육진흥원 중앙교육위원회 부위원장 등을 역임했으며, 현재 문화예술교육사 운영위원 및 한국연구재단 전문위원, 서울 국제 실험영화제 집행위원 등으로 활동 중이다.

 

 

He is a professor of Performing and Film Arts at College of Culture Arts, The University of Suwon. He graduated with a degree in Radio, TV & Film at the University of North Texas. He served as an advisor of the 2002 World Cup Official Documentary Film, a member of Expo 2012 Yeosu Korea Video Production, a member of Korea Media Rating Board, an advisory of EBS International Documentary Festival, a chairman of University Film Festival of Korea, a host of EBS ‘Cinema Paradiso’, and a vice chairman of National Education Training Institute of Korea Arts & Culture Education Service, and he is currently a steering member of Arts & Culture Education Instructor, an expert member of National Research Foundation of Korea, and an executive member of Experimental Film and Video Festival in Seoul, etc.

: 김성욱 KIM Seong-uk
: 영화평론가, 중앙대학교 영화학 박사. 서울아트시네마의 프로그램 디렉터로 활동하며 영화사의 거장들의 회고전을 기획해 개최하고 있다.  『데릭 저먼의 영국』, 『디지털 시대의 영화』 등의 책을 번역했고, 『루이스 부뉴엘의 은밀한 매력』, 『오시마 나기사』, 『장 피에르 멜빌』, 『영화와 사회』  등의 책을 출간했다.

KIM Seong-uk got his Ph. D in Film Studies from Chung-Ang University. He has been a movie critic since 1999, and regularly written film reviews for movie magazines, such as Film 2.0, KINO, and MovieWeek. He is currently teaching film history and film aesthetics in university. Since 2002, he has served as Program Director of the Cinematheque/Seoul Art Cinema and hosted retrospectives of various directors. Credited for his works, he was awarded the Italian cultural medal in May 2011. He translated books, such as Cinema futures: Cain, Abel or Cable? and Derek Jarman: Dreams of England into Korean, and edited books, such as Suzuki Seijun, Jean-Pierre Melville, and Film and Society. 

: 미할 차브카 Michal Žabka
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미할 차브카는 국내외에서 인정 받고 있는 체코 애니메이션 영화 감독이다. 그는 프라하 국립공연예술대학 영화학부 애니메이션과를 졸업했으며 주로 인형극 애니메이션을 제작하고, 컴퓨터 3D 애니메이션 영화를 촬영한다. 차브카는  <바발론(1997)> , <프레마말스(2001)>, <G씨 부인 (2007)> 등 많은 작품으로 국내외 상을 수상했다. 차브카 감독은 인형극 애니메이션 영화 외에 특히 체코 TV를 위해서 컴푸터 3D 애니메이션도 지속적으로 촬영해왔다. 올해 차브카는 체코 TV를 위해서 7회의 어린이 시리즈 <애니와 요셉> 및 체코 만화 <네잎 클로버>를 각색한 단편영화를 준비하는 중이다.

 

Michal Žabka is a Czech animation director recognized both in the Czech Republic and abroad. He studied animation at the Film School in Zlín and animation department of the Academy of Performing Arts in Prague (FAMU). Many of his works including  <Babalon (1997)>, <Premammals (2001)>, <Mrs. G(2007)> and so on have received a lot of awards from around the world. Another position of his work is a computer 3D animation consisting mainly for television. This year, Michal is working on TV animation series <Anni and Joseph> and another film version of <Lucky four>.

: 아네타 차브코바 Aneta ŽABKOVÁ
: 아네타 차브코바는 체코 애니메이션 영화 감독이자 어린이 도서 삽화가이다. 2011년 프라하 국립공연예술대학 영화학부 애니메이션과를 졸업했다. 차브코바의 영화들은 국내외 영화제에서 상영되었고 여러 상을 받았다. 2011년 그녀는 체코에서 가장 뛰어난 대학생들이 받는 “요셉 흘라프카(Josef Hlávka)”상을 수상하였다. 차브코바는 Sluníčko, Mateřídouška, Albatros, Portál, B4U, Axioma, 65.pole, Modrý slon, Limonádový Joe 등 여러 체코 출판사의 어린이 도서를 삽화한다. 현재 새로운 애니메이션 영화를 준비하는 중이다.
 

Aneta Žabková is a Czech animation director and a children’s book illustrator.  In 2011, she graduated from Film and TV School of the Academy of Performing Arts in Prague (Department of Animation) . In 2011 Aneta received the Josef Hlávka Student Award. Currently Aneta illustrates books for children (Albatros, Portál, B4U publishing, Axioma, 65.pole, Modrý slon, Limonádový Joe) and for Sluníčko and Mateřídouška (children magazines) and works her new short animated film.

: 오경미 OH Kyungmi
: 2013년 한국예술종합학교 미술이론과 전문사과정을 졸업하였으며 현재는 여성문화이론연구소에서 활동하며 여성주의 이론을 공부하고 있다. 또한 서울과학기술대학교 디지털문화정책과에서 박사과정을 밟고 있다. 논문으로 『민중미술의 성별화된 민중 주체성 연구: 1980년대 후반의 걸개그림을 중심으로』를 썼으며, 『퍼포먼스, 몸의 정치』(도서출판여이연, 2013)과 『현대 기술미디어 철학의 갈래들』(그린비, 2015)을 함께 썼다.

Graduated from Korea National University of Arts in 2013. Currently active as a feminist and study Feminism in The Center for Women’s Culture and Theory. And a doctoral student at Seoul National University of technology.

: 파라드 칼란타리 Farhad KALANTARY
: 파라드 칼란타리 (타브리즈, 1962)는 무빙이미지 작업을 주로 하는 비주얼 아티스트이자 큐레이터이다. 그는 1992년에 샌프란시스코 주립대학교 학사를, 1996년에 샌프란시스코 아트 인스티튜트에서 순수미술 석사를 취득하였다. 미국, 영국, 프랑스에서 작업을 했었고 지금은 오슬로와 노르웨이에서 작업을 한다. 칼란타리는 무빙이미지 아티스트의 큐레이터로 활동하고 있고 2003년 필름과 비디오 아트 기관인 오슬로의 아토피아의 공동 설립자이자 아티스트 대표이다.
 

Farhad Kalantary (Tabriz, 1962) is an Iranian/American visual artist and curator working with the moving image. He Studied at San Francisco Art Institute (MFA, 1996) and San Francisco State University (BA, 1992). He has worked in the US, England, France and Germany and he is now based in Oslo, Norway. Kalantary also works as a curator of artists’ moving image works and he is the co-founder and artistic leader of Atopia, a place for film & video art in Oslo since 2003.

 

 
 
 
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